Ana içeriğe atla

Tombik Ayı Hastalanınca

Kitabın Adı: Tombik Ayı Hastalanınca
Sayfa Sayısı: 40
Yayınevi: Pearson Longman
Basım Yılı: 2012
Çeviri: Gülbin Baltacıoğlu

Bu kez kızımın dünyasına resimde gördüğünüz şirin Tombik Ayı misafir oldu. İyi ki de ağırladık onu, kızımı bırakın ben bile çok severek okudum.



Tombik Ayıcığın başı ağrır, hapşırmaya başlar. Keyifsizliği giderek arttığı için arkadaşlarıyla dışarda oynayamaz. Fare ateşine bakar, tavşan merak etme, sana biz bakarız der ve bundan sonra tombik ayıyı iyileştirebilmek için bir koşuşturmadır başlar.

fare sarılıp Tombik Ayının koca burnuna '' İyileşeceksin, merak etme, bak tüm arkadaşların yanında.'' der.
İşte sana psikolojik destek. Boşuna demiyor doktorlar, hasta moralinin yüksek tutulmasının çok önemli olduğunu. Hayvanlar bile bu işi çözmüş bile.

Porsuk su ısıtırken tavşan çorbasını yapıyor, köstebek terini silip alnına ıslak mendil koyuyor. Baykuş, çalıkuşu, karga ormandan faydalı otlar topluyor. Tombik Ayı'ya çorbalar, çaylar içiriliyor. Tombik ayıya o kadar güzel bakıyorlar ki insanın tombik ayı olası geliyor.

Uyuyakalan tombik ayının süprizi bile hazır. Resimler çizip astılar, uyanınca mutlu olsun diye. Belli ki onu çok seviyorlar; ama Tombik Ayı da sevilmeyecek bir şey değil.

Onca yorgunluğa dayanamayan hayvanlar da uyuyakaldı. Tombik ayı uyandığInda kendini iyi hissediyordu artık. Sevinçten dans etmeye başladı tombik ayı, ama hesaplayamadığı bir sorun vardı.

Hapşırmaya başladı fare, öksürdü tavşan, titriyordu baykuş, kunduz'un burnu aktı... Tombik ayı'nın arkadaşları çok ama çok hastalanmıştı.

Evet, bu sefer arkadaşlarına bakma sırası Tombik Ayı'daydı. Üstlerini örttü, ''yanınızdayım.'' dedi onlara. '' Beni bırakmadınız zor anımda. Ben bırakır mıyım sizi hasta yatağınızda!''

İşte, böyle güzel bir kitaptı Tombik Ayı Hastalanınca. Öncelikle vefa duygusunu sezdiriyor çocuklara. Hasta olan kişiye nasıl davranılır, nasıl özenli davranılır hepsi güzel güzel, hayvanların davranışlarıyla anlatılmış. Çocuklara öğretmeye çalıştığımız vefa, arkadaşlık gibi kavramlar; hayvanların diliyle anlatılıyor.

Defalarca okuduk, resimlerini tek tek inceledik. Resimleme oldukça güzel olmuş. Hayvanlar çok şirin resmedilmiş. Büyük resimlerin üzerine azıcık yazı eklenmiş.  Kızım hiç sıkılmadan bir defada okuduk kitabı.

Tombik Ayı serisi varmış, biz ilk kitabını okuduk; ama son olmaz diye düşünüyorum. Kütüphaneye bu gidişimde serinin bulduğum kitaplarını da alacağım.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tavşan Peter Masalı kitabı İncelemesi

Yazar: Emma Thompson Kitabın Adı: Tavşan Peter Masalı Sayfa Sayısı: 65 Resimleyen: Eleanor Taylor (Kitap hakkındaki eleştirilerimi yazının sonuna bırakıyorum, yazının başında ön yargıya kapılmanızı istemiyorum.) Beatrix Potter 'ın orijinal hikayesinden esinlenilmiştir, ifadesi kitabın kapağında yerini almış. Ayrıca yazar ''Sevgili Okur'' başlığını açarak bu kitabı neden yazdığını okuyucusuna açıklamıştır. Çocukluğunda babasından dinlediği Beatrix Potter'ın kitabı, ona ilham kaynağı olmuştur. Kitaba geçmeden önce, elimdeki eserin ilham kaynağı olan Beatrix Potter' dan bahsetmek istiyorum bir miktar. 1846  - 1943 yılları arasında İngiltere'de yaşayan yazar; o dönem kadın hakları konusunda oldukça sıkıntı yaşamasına rağmen, kabuğunu kırmayı başarmış ender kişilerden biridir. Yazar, illüstrator, çevreci ve doğa bilimcidir. İlerleyen dönemlerde çitflikler satın alarak tarımı desteklemeye çalışmış, herdwick türü koyunun neslinin tükenmemesi i

Kardeşimin Hikayesi

Kitabın Adı: Kardeşimin Hikayesi Kitabın Yazarı: Zülfü Livaneli Sayfa Sayısı: 330 Basım yılı: 2013 Yayınevi: Doğan Kitapçılık Ahmet Arslan, oldukça garip birisidir. Herkesten uzaklaşarak İstanbul'un Çatalca İlçesinde bulunan Yalıköy'de köpeği Kerberos ile birlikte yaşamaya başlar. Sakin giden hayatı Arzu Kahraman'ın öldürülmesiyle bir anda değişir. Cinayeti araştırmak için gelen meraklı gazeteci kız, her ne kadar ilk başlarda Ahmet Arslan'ı rahatsız etse de zamanla gazeteci kıza ilgi duymaya başlar. Ahmet Arslan; Mehmet ismindeki kardeşi ve kendi hayatını anlatmaya başlayınca gazeteci kız araştırdığı cinayeti unutur. Çok ilginç ve acı olaylar yaşayan Ahmet Arslan, başından geçenleri anlattıkça gazeteci kız, daha da meraklanır.  Burada ayrıntılardan bahsetmek istemiyorum zira, kitabın can alıcı noktası aslında bu bölümleri. Bu konuda en ufak bilgi, kitaptan alacağınız hazzı alır götürür. Eser, her ne kadar meltem gibi esse de ilk sayfalarda, zamanla r

Yanık Saraylar

Eserin Adı: Yanık Saraylar                         Yazar: Sevim Burak Sayfa Sayısı: 90 Yayın Evi: Yapı Kredi Yayınları Basım Yılı: 2017 Yanık Saraylar Sevim Burak ile Yanık Saraylar Vesilesiyle tanıştık. Eserin kapağındaki düşünceli kadın fotoğrafı çok etkiledi beni. Kalbi kırık, mutsuz kadınlara dair bir şeyler okuyacağımı hayal etmiştim; ama açıkçası bu kadarını beklemiyordum. Kitapta yazarın kırgın yüreği, mutsuzlukları yanında; erkek egemen toplumu kabullenememesi, ötekileştirilmekten duyduğu acı, ölüm konusu da bir hayli işlenmiş.  Eser hakkında araştırma yapmadan okumaya kalkarsanız, birisi bir şeyler sayıklıyor kanısına kapılabilirsiniz. Okumaya başladıktan birkaç dakika sonra, deli saçması mı yoksa bu metin demeye başladım; ancak yazarın hayatını ve eseri araştırınca ne kadar yanıldığımı anladım. Kitabı okurken çok yoruldum, hikayeler kısa olmasına rağmen bir oturuşta bir hikayeyi bitiremedim. Yanık Saray'ın küllerinin altında ben kaldım s